نیروهای دفاعی و امنیت با روحیه بلند و اراده متین در برابر دشمنان افغانستان مبارزه می کنند

s.mohmand
شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۹ - ۲۰:۲۹
نیروهای دفاعی و امنیت با روحیه بلند و اراده متین در برابر دشمنان افغانستان مبارزه می کنند

از نهم حوت روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی در مراسم با شکوه با اشتراک محمد اشرف غنی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، سرور دانش معاون دوم مقام ریاست جمهور، مقام های ارشد دولت و اعضای کابینه، نماینده های پارلمان و جنرالان، افسران و سربازان برگزار شد.

"حمیده" مادر یکی از شهدای اردوی ملی در این برنامه با یادآوری از قربانی ها و جانفشانی های پسرش در راه دفاع از مردم گفت: افتخار می کند که فرزندش جانش را در راه خدمت به وطن و محافظت از مردم قربانی کرده و حاضر است تا دیگر فرزندانش را نیز به اردوی ملی بفرستد تا در برابر دشمنان کشورمان مبارزه کنند.

همچنان، جگرن "شاه زمان" یک افسر اردوی ملی که در راه مبارزه با تروریزم یک پایش از دست داده است؛ در صحبت هایش گفت: فرزندانش را تشویق کرده است تا پس از فراغت از مکتب به اردوی ملی بپیوندند، از مردم محافظت کنند و راه پدرشان را دنبال کنند.

رییس جمهور غنی در سخنرانی اش به تمجید و قدردانی از قهرمانی ها و قربانی های نیروهای اردوی ملی پرداخته و تاکید کرد که سربازان کشور با روحیه بلند و اراده متین در مقابل دشمن می جنگند و بیرق پر افتخار کشورمان را در اهتزار نگهداشته اند.

رییس جمهور همچنان گفت: رشادت نیروهای دفاعی و امنیتی در میدان های نبرد، افغانستان را با قدرت و صلابت نگهداشته است. شما پایه های قدرتمند نظام هستید از این رو تجهیز و تسلیح شما با سلاح های مدرن و کارآمد در صدر برنامه های دولت قرار دارد.

رییس جمهور غنی با اظهار تبریکی "نهم حوت" به نیروهای ملی دفاعی و امنیتی گفت: این روز را همه افغان ها با افتخار در سراسر کشور تجلیل می کنند.

شاه محمود میاخیل معاون اول و سرپرست وزارت دفاع ملی با تبریکی روز ملی سرباز به تمام قهرمانانی که در نقاط کشور مصروف انجام وظیفه مقدس دفاع از وطن هستند، گفت: امسال یکی از پر مخاطره ترین و سخت ترین سال ها برای نیروهای دفاعی و امنیتی بود، از یک سو فشار ویروس کرونا، گفتگوهای صلح و از سوی دیگر بیشتر شدن فشار جنگ برای گرفتن امتیاز بیشتر از سوی طالبان، اما با تمام مشکلات موجود موفقانه این چالش ها را مهار نمودند که این نشانگرعزم راسخ فرزندان شجاع کشور است.

معاون اول وزارت دفاع ملی از توجه ویژه رییس جمهوری به نیروهای دفاعی و امنیتی اظهار امتنان کرده و اطمینان داد که نیروهای افغان تحت هر شرایط از افغان ها محافظت خواهند کرد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۲۲:۳۱
Background image

دیدار و ملاقات هموطنان مقیم خارج از کشور با سرپرست وزارت دفاع ملی

شماری از هموطنان کشور مقیم اروپا و بعضی ممالک دیگر که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی برای نخستین بار به کشور برگشته بودند، امروز با مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی در. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۲:۲۵
Background image

معاون اول وزارت دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح در ویدیو کنفرانس (VTC) مسؤلان قطعات کشور اشتراک نمودند

حافظ محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح و الحاج ملا محمد فاضل "مظلوم" معاون اول وزارت دفاع ملی در ویدیو کنفرانس (VTC) قوماندانان قول اردوها و مسؤلان قطعات و جزوتام ها اشتراک. . .

جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰ - ۱۱:۳۸
Background image

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین قطعات خاص طی مراسم ویژه ی با اشتراک لوی درستیز قوای مسلح و اعضای کابینه حکومت برگزار شد

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین جوان قطعات خاص وزارت دفاع ملی، امروز طی مراسم ویژه ی با اشتراک قاری محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، شيخ ندا محمد "ندیم" سرپرست وزارت تحصیلات عالی،. . .

BACK TO NEWS