سرپرست وزارت دفاع ملی: علاوه بر بررسی جدی حمله برقول اردوی میوند، انتقام شهدا را از دشمن میگیریم

zia_omid
پنجشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۲۱:۲۳
سرپرست وزارت دفاع ملی: علاوه بر بررسی جدی حمله برقول اردوی میوند، انتقام شهدا را از دشمن میگیریم

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی همراه با مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله وجنرال اسکات میلر قوماندان عمومی حمایت قاطع به منظور بررسی حمله اخیر دشمن به قول اردوی میوند به ولایت هلمند سفر نمودند. سرپرست وزارت دفاع ملی و هیئت همرای شان ابتدا در جلسه‌ای با والی ولایت هلمند تورنجنرال محمد یاسین خان و اعضای شورای نظامی به روح پاک شهدا دعا نموده، برای زخمی‌ها شفای عاجل و با خانواده‌های که در این حادثه داغ‌دار گردیده اند، ابراز همدردی نمودند. سپس سرپرست وزارت دفاع ملی در حالیکه سرپرست وزارت امور داخله نیز حضور داشت بعد از استماع گزارش‌های ابتدائی در رابطه به حادثه قول اردوی میوند، هدایت دادند تا برای دست‌یابی به اطلاعات ریشه‌یی در خصوص قضیه، تحقیقات همه‌جانبه و بیشتر صورت گیرد. همچنان مسئولین شورای نظامی ولایت هلمند بر علاوه پیشرفت‌های اخیر نیروهای دفاعی و امنیتی، یک سلسله مشکلات و نارسایی‌های این نیروها را نیز با سرپرست وزارت دفاع ملی شریک ساختند. سرپرست وزارت دفاع ملی ضمن ابراز قدردانی از رهبری ولایت هلمند، شورای نظامی و نیروهای دفاعی و امنیتی در ولایت هلمند افزود که این نیروها در جهت تامین امنیت در این ولایت پیشرفت‌های چشمگیری نموده و دشمن را در میدان نبرد سرکوب نموده‌اند. سرپرستان وزارت های دفاع ملی و امور داخله پلان بعدی شورای نظامی آن ولایت را ملاحظه نموده روی موثریت بیشتر و سرعت بخشیدن در عملیات‌ها و همچنان گرفتن ابتکار عمل از دشمن در جنگ کنونی تاکید نمودند. در ختم جلسه سرپرستان وزارت دفاع ملی، امور داخله و والی ولایت هلمند ضمن پاسخ به سوالات ژورنالستان تاکید نمودند که علاوه بر تحقیقات جدی روی این حادثه انتقام خون شهدا را از دشمن می‌گیرند. سرپرست وزارت دفاع ملی افزود «شب گذشته نیز روی این موضوع دو عملیات جداگانه را اجرا نمودیم که در نتیجه آن یک تن طراح این حمله کشته و ۷ تن دیگر دستگیر گردیده‌اند.» آقای خالد علاوه نمود، «آنانیکه در این مورد غفلت وظیفوی نموده در چوکات قانون مجازات می‌گردند تا در آینده از همچو واقعات جلوگیری گردد.» وی از نیروهای دفاعی به خصوص نیروهای کماندو که در مهار نمودن این حمله از سرعت بی‌سابقه کار گرفتند و نگذاشتند تا دشمن به اهداف شان که تخریب طیارات جنگی، تأسیسات حساس و دیپوهای مهمات بود، برسند ابراز قدردانی نمود. همچنان سرپرست وزارت امور داخله افزود: «نیروهای دفاعی و امنیتی یک قوت و یک نیروی واحد بوده که در راه تامین امنیت و ایجاد فضای صلح و ثبات وظیفه مشترک دارند.» وی همچنان تاکید نمود که «دشمن در ولایت هلمند سرکوب شده و این توانایی را ندارد که تهدید برای سقوط ولسوالی‌ها ایجاد نماید.» والی ولایت هلمند هم در پاسخ به رسانه‌ها گفت، «نیروهای دفاعی و امنیتی به مراکز مالی و مخفیگاه‌های دشمن ضربات محکم وارد نموده و آنها توان جنگی را از دست داده و جهت سرکوب بیشتر آنان مطابق پلان تنظیم شده امنیتی به پیش می‌رویم.»

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۲۲:۳۱
Background image

دیدار و ملاقات هموطنان مقیم خارج از کشور با سرپرست وزارت دفاع ملی

شماری از هموطنان کشور مقیم اروپا و بعضی ممالک دیگر که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی برای نخستین بار به کشور برگشته بودند، امروز با مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی در. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۲:۲۵
Background image

معاون اول وزارت دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح در ویدیو کنفرانس (VTC) مسؤلان قطعات کشور اشتراک نمودند

حافظ محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح و الحاج ملا محمد فاضل "مظلوم" معاون اول وزارت دفاع ملی در ویدیو کنفرانس (VTC) قوماندانان قول اردوها و مسؤلان قطعات و جزوتام ها اشتراک. . .

جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰ - ۱۱:۳۸
Background image

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین قطعات خاص طی مراسم ویژه ی با اشتراک لوی درستیز قوای مسلح و اعضای کابینه حکومت برگزار شد

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین جوان قطعات خاص وزارت دفاع ملی، امروز طی مراسم ویژه ی با اشتراک قاری محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، شيخ ندا محمد "ندیم" سرپرست وزارت تحصیلات عالی،. . .

BACK TO NEWS