از اسیران رها شده ی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور حمایت، دلجویی و استقبال صورت گرفت

s.mohmand
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۲۲:۳
از اسیران رها شده ی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور حمایت، دلجویی و استقبال صورت گرفت

در مراسمی که به همین منظور در مقر وزارت دفاع ملی دایر گردیده بود، محمد شاکر "کارگر" رییس دفتر مقام عالی ریاست جمهوری، شاه محمود "میاخیل" معاون اول وزارت دفاع ملی، احمد ضیآ "سراج" رییس عمومی امنیت ملی، عبدالصبور "قانع" معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، امین الدین "مظفری" معین وزارت حج و اوقاف و جنرالان و افسران این ارگان های دفاعی و امنیتی اشتراک نموده بودند.

در این مراسم محمد شاکر "کارگر" رییس دفتر مقام عالی ریاست جمهوری؛ پیام جلالتمآب رییس جمهور کشور را قرائت نمود؛ که در آن رییس جمهور در خطاب به این اسیران گفته بود:”شما مثال زنده از قهرمانی های فرزندان صدیق میهن هستید که از هیچ گونه سعی و تلاش برای حفظ ارزش های اسلامی و انسانی دریغ ننموده و در جنگ با دشمن اسیر شدید، حمایت از شما اولویت اصلی دولت است چون برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و تآمین صلح و ثبات در مقابل دشمنان این کشور پیکار نمودید و جهان نیز به حقانیت مبارزه شما پی برده و حمایت شان را از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور اعلام نمودند".

همچنان شاه محمود “میاخیل” معاون اول وزارت دفاع ملی گفت:"قدردانی و حمایت از فرزندان صدیق میهن که بخاطر دفاع از خاک و عزت کشور اسیر شده بودند مسولیت همه ی ماست، شما برای عزت و سربلندی کشور تان کمر بسته اید و این را در عمل نشان دادید".

سپس احمد ضیا "سراج" رییس عمومی امنیت ملی کشور در سخنرانی خود افزود:"حق حیات و زندگی؛ ارزشمند ترین چیزی است که شما برای دفاع از ارزش های ملی و اسلامی کشور تان آن را فدا ساختید، زحمات شما قابل قدر است و هرگز نادیده گرفته نمی شود".

همچنان امین الدین “مظفری” معین وزارت حج و اوقاف افزود:”زندگی مسالمت آمیز و داشتن نیروی نظامی حق مسلم و دفاع از نظام و نیروهای دفاعی و امنیتی مسولیت و مکلفیت ماست. اسیر شدن یکی از علامه های مقاومت و مجاهدت است که شما با قبول زحمات زیاد و قابل قدر تان آن را ثابت ساختید”.

قابل یادآوریست این سربازان که تعداد مجموعی شان به ۱۲۷ تن از زون مرکز می رسد متشکل از سربازان و افسران اردو، پولیس و‌ امنیت ملی هستند که در جریان پروسه صلح تبادله شدند.

در اخیر برای اسیران رها شده نیروهای دفاعی و امنیتی کشور مساعدت نقدی نیز صورت گرفت.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰ - ۱۱:۳۸
Background image

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین قطعات خاص طی مراسم ویژه ی با اشتراک لوی درستیز قوای مسلح و اعضای کابینه حکومت برگزار شد

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین جوان قطعات خاص وزارت دفاع ملی، امروز طی مراسم ویژه ی با اشتراک قاری محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، شيخ ندا محمد "ندیم" سرپرست وزارت تحصیلات عالی،. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۱۸:۴۷
Background image

عیادت لوی درستیز قوای مسلح از مجروحین و مریضان داخل بستر شفاخانه شهید سردار محمد داود خان

الحاج حافظ محمد فصیح الدین"فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور در حالیکه مسئولین و داکتران قوماندانیت صحیه ستردرستیز ایشان را  نیز همرای  می‌ نمودند از مجروحین حادثه اخیر ولایت قندهار و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۹:۱۴
Background image

معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به پکتیا رفت

بر اساس هدایت رهبری وزارت دفاع ملی، حاجی مالی خان "صدیق" معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به منظور بررسی وضعیت به دندپتان ولایت پکتیا رفت و از مواضع منسوبین اردوی اسلامی ملی مستقر در خط. . .

BACK TO NEWS