امتحان جدیدالشمولان حربی شوونځی قوماندانی پوهنتون دفاع ملی مارشال(فهیم) برگزار گردید

s.mohmand
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۱۸ - ۱۳:۴۱
امتحان جدیدالشمولان حربی شوونځی قوماندانی پوهنتون دفاع ملی مارشال(فهیم) برگزار گردید

قبل از چاشت روز دوشنبه ۱۷ سنبله سال روان، امتحان داوطلبان حربی شوونځی اردوی ملی افغانستان با حضور داشت معاون تعلیمات و پرسونل وزارت دفاع ملی، نماینده‌ی محترم وزارت معارف، اعضای کمیسیون بورد شفافیت وزارت دفاع ملی و رهبری قوماندانی واحد تعلیم و تربیه برگزار شد.

در این امتحان ۳۷۵ نفر از متعلمین فارغ صنف نهم از تمامی کشور، به صورت داوطلبانه از طریق کمیساریایی جلب و جذب، فورم شمولیت در امتحان را کسب کرده‌بودند.

مطابق تفاهم‌نامه‌ی مشترک وزارت دفاع ملی و وزارت معارف، نماینده‌ی محترم وزارت به حیث ناظر از شفافیت امتحان حضور داشتند.

هم‌چنین قبل از برگزاری امتحان، معاون وزیر دفاع ملی در امور تعلیمات و پرسونل از متعلمین و طلاب صنف یازدهم ‌و دوازدهم حربی ښوونځی دیدار و روند تدریسی را بررسی  و از مشکلات و چالشهای متعلمین و اساتید، دید و شنود نمود و در عرصه حل و رفع آنها افراد مسئول را مکلف ساخت.

قابل ذکر است که هر ساله امتحان این مهد اردوی ملی در بهار هرسال اخذ می گردید اما به دلیل مریضی واگیر کرونا امسال به تعویق افتیده بود که هشتاد و چهارمین دور خویش را، امسال با کمیت ۲۰۰ نفر جذب خواهد کرد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۱۸:۴۷
Background image

عیادت لوی درستیز قوای مسلح از مجروحین و مریضان داخل بستر شفاخانه شهید سردار محمد داود خان

الحاج حافظ محمد فصیح الدین"فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور در حالیکه مسئولین و داکتران قوماندانیت صحیه ستردرستیز ایشان را  نیز همرای  می‌ نمودند از مجروحین حادثه اخیر ولایت قندهار و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۹:۱۴
Background image

معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به پکتیا رفت

بر اساس هدایت رهبری وزارت دفاع ملی، حاجی مالی خان "صدیق" معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به منظور بررسی وضعیت به دندپتان ولایت پکتیا رفت و از مواضع منسوبین اردوی اسلامی ملی مستقر در خط. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۲۰:۴۴
Background image

اشتراک سرپرست وزارت دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح به نمایشگاه صنایع دفاعی قطر 

مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی و قاری محمد فصیح "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور، پس از دیدار با مقامات قطری و وزرای دفاع برخی کشورها به نمایشگاه "صنایع دفاعی" که در حال. . .

BACK TO NEWS