رونمایی از پالیسی جامع تعلیم، تربیه و تحصیلات عالی اردوی ملی افغانستان

s.mohmand
یکشنبه ۱۳۹۹/۵/۵ - ۱۳:۳۲
 of the Comprehensive Policy for Training, Education and Higher Education of the Afghan National ArmyLaunch

مراسم رونمایی از پالیسی جامع تعلیم، تربیه و تحصیلات عالی اردوی ملی کشور، امروز در پوهنتون نظامی مارشال محمد قسیم فهیم برگزار شد.

در این برنامه، محترم”شاه محمود میاخیل” نخست معاون وزارت دفاع ملی، محترمه “منیره یوسف زاده” معاون تعلیمات و پرسونل وزارت دفاع ملی، محترمه “حسنا جلیل” معاون ستراتژی ‌و پالیسی وزارت امور داخله، دگر جنرال ‌”پاینده محمد ناظم” قوماندان واحد تعلیم و تربیه اردوی ملی، رییسان و جنرالان وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله، استادان و محصلین پوهنتون مارشال محمد قسیم فهیم و همه آکادمی های نظامی کابل شرکت کرده بودند.

این مراسم با سخنرانی محترمه منیره یوسف زاده معاون وزارت دفاع ملی اغاز شد.

خانم یوسف زاده تاکید داشتند که با رونمایی این پالیسی و تطبیق آن در نصاب تعلیمی و تحصیلی اردوی ملی کشور، سطح سواد اردوی ملی افزایش خواهد یافت.

خانم یوسف زاده هم چنان افزودند که طرح آغاز برنامه ماستری در پوهنتون مارشال محمد قسیم فهیم تکمیل شده است و به زودی این دوره تحصیلی نیز در این پوهنتون آغاز خواهد شد.

هم چنان محترم شاه محمود میاخیل، نخست معاون وزارت دفاع ملی نیز در سخنان شان از تلاش های خانم یوسف زاده برای طرح ریزی و تکمیل این پالیسی سپاس گزاری کردند.

نخست معاون وزارت دفاع ملی هم چنان بر تامین صلح دایمی و پایدار در کشور تاکید کردند.

این پالیسی یک مقدمه، هفده فصل و پنج بخش دارد که شامل تمام تعلیمات کوتاه مدت، میان مدت، طویل مدت و داخلی و خارجی و سواد آموزی می باشد.

قرار است این پالیسی به زودی و با آغاز فصل تازه تحصیلی در اردوی ملی، در پوهنتون ها و آکادمی های نظامی اردوی ملی تطبیق خواهد شد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۱۸:۴۷
Background image

عیادت لوی درستیز قوای مسلح از مجروحین و مریضان داخل بستر شفاخانه شهید سردار محمد داود خان

الحاج حافظ محمد فصیح الدین"فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور در حالیکه مسئولین و داکتران قوماندانیت صحیه ستردرستیز ایشان را  نیز همرای  می‌ نمودند از مجروحین حادثه اخیر ولایت قندهار و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۹:۱۴
Background image

معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به پکتیا رفت

بر اساس هدایت رهبری وزارت دفاع ملی، حاجی مالی خان "صدیق" معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به منظور بررسی وضعیت به دندپتان ولایت پکتیا رفت و از مواضع منسوبین اردوی اسلامی ملی مستقر در خط. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۲۰:۴۴
Background image

اشتراک سرپرست وزارت دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح به نمایشگاه صنایع دفاعی قطر 

مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی و قاری محمد فصیح "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور، پس از دیدار با مقامات قطری و وزرای دفاع برخی کشورها به نمایشگاه "صنایع دفاعی" که در حال. . .

BACK TO NEWS