جلسه کمیته مشورتی زنان در عرصه امنیت با اشتراک نخست بانوی کشور در مقر وزارت دفاع ملی دایر گردید

zia_omid
پنجشنبه ۱۳۹۸/۹/۲۱ - ۱۴:۲۴
جلسه کمیته مشورتی زنان در عرصه امنیت با اشتراک نخست بانوی کشور در مقر وزارت دفاع ملی دایر گردید

در این نشست ستر جنرال اسد الله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، دگر جنرال مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله، معاون پالیسی و استراتیژی وزارت امور داخله، معاون اول ستردرستیز، روسای انسجام جندر و حقوق بشر هر دو وزارت، نماینده ملکی ناتو، سفرای کشور های دوست و تعدادی از روسای وجنرالان وافسران  نیرو های ملی دفاعی وامنیتی  اشتراک نموده بودند.

رولا غنی بانوی اول کشور ضمن ستایش از کارکرد های موثر بانوان در سطوح مختلف نیروهای دفاعی و امنیتی؛ گفت: ما متعهد به ازدیاد نقش بانوان در بخش های گوناگون دولت خصوص سکتور امنیتی هستیم از این رو در این اواخر شاهد حضور کادر های خوبی از زنان پرتلاش در بخش های پالیسی سازی و تعلیماتی وزارت های دفاع ملی و امور داخله هستیم وی هم چنان افزود که در بخش آموزش های مسلکی و نظامی برای بانوان قرار است یک مرکز آموزشی به تاسیس شود تا به شکل تهدابی بانوان به تعلیمات و تحصیلات عالی نظامی دست یابند .

سپس سرپرست وزارت دفاع ملی از نقش موثر زنان در سکتور دفاعی و امنیتی یادآوری نموده بر حضور بیشتر آنان در سطوح رهبری نیروهای دفاعی و امنیتی تاکید کرد ه  گفت: وزارت دفاع ملی مدافع حقوق اساسی و تامین امنیت تمام شهروندان است و در پروسه صلح نیز دولت متعهد به حفظ ارزش های مدنی و حقوق بشری زنان می باشد. ما در بخش های مهم و رهبری بانوان را گماشته ایم و در عرصه تعلیم و تربیه، انکشاف قابلیت ها، ارتقای ظرفیت و مسلکی سازی بانوان نیز برنامه های عملی روی دست داریم  و برعلاوه فرصت های تحصیلی را در داخل و خارج از کشور نیز برای شان فراهم نموده  و قرار است به زودی در بخش رهبری صنوف مختلفه  شاهد حضور زنان نظامی باشیم.

پس از آن سرپرست وزارت امور داخله نیز بر مشارکت زنان در سطح رهبری پولیس تاکید کرده و از روی دست گرفتن برنامه های آموزشی برای بانوان در سطح وزارت داخله یاد آوردی نموده گفت: به تعداد 3700 تن از بانوان در مربوطات پولیس ملی ایفای وظیفه می نمایند که متعهد به خدمت گزاری صادقانه به مردم و میهن شان هستند.

گفتنی ست که وزارت های دفاع ملی و امور داخله ضمن پرداخت امتیازات ورثه شهدای نیروهای دفاعی و امنیتی برنامه توزیع کمک های لازم را در فصل زمستان روی دست دارد.

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰ - ۱۱:۳۸
Background image

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین قطعات خاص طی مراسم ویژه ی با اشتراک لوی درستیز قوای مسلح و اعضای کابینه حکومت برگزار شد

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین جوان قطعات خاص وزارت دفاع ملی، امروز طی مراسم ویژه ی با اشتراک قاری محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، شيخ ندا محمد "ندیم" سرپرست وزارت تحصیلات عالی،. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۱۸:۴۷
Background image

عیادت لوی درستیز قوای مسلح از مجروحین و مریضان داخل بستر شفاخانه شهید سردار محمد داود خان

الحاج حافظ محمد فصیح الدین"فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور در حالیکه مسئولین و داکتران قوماندانیت صحیه ستردرستیز ایشان را  نیز همرای  می‌ نمودند از مجروحین حادثه اخیر ولایت قندهار و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۹:۱۴
Background image

معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به پکتیا رفت

بر اساس هدایت رهبری وزارت دفاع ملی، حاجی مالی خان "صدیق" معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به منظور بررسی وضعیت به دندپتان ولایت پکتیا رفت و از مواضع منسوبین اردوی اسلامی ملی مستقر در خط. . .

BACK TO NEWS