متن کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت دفاع ملی

s.mohmand
شنبه ۱۳۹۸/۱/۱۰ - ۱۸:۳۴

متن کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت دفاع ملی!

تاریخ 11 حمل، سال 1398 هجری خورشیدی


کابل، افغانستان: صبح زود، به تعداد 18 تن تروریست مربوط قطعه سرخ طالبان بالای پوسته‌های پولیس ملی در مسیر شاهراه نمبر 6 ولسوالی گرشک ولایت هلمند حمله تهاجمی نمودند که با مقاومت نیروهای دفاعی و امنیتی و ضربات هوائی نیروهای حمایت قاطع مواجه شده و تعداد 17 تن از این تروریستان کشته شده، یک تن زخمی گردیده و اجساد 6 تن از کشته شده گان در میدان محاربه باقی مانده است. در این عملیات یک میل کلاشنیکوف و یک قاب دوربین شب دشمن نیز بدست آمده است.

در یک عملیات جداگانه، نیروهای حمایت قاطع به حمایت نیروهای افغان در قریه میر مندو ولسوالی گرشک ولایت هلمند ضربهٔ هوایی مهلکی را انجام دادند که در نتیجه، 4 تن طالب تروریست کشته و یک عراده موتر دشمن از بین برده شده است.
به همین ترتیب از اثر ضربه هوائی نیروهای حمایت قاطع به حمایت نیرو های اردوی ملی در ولسوالی ناوه ولایت هلمند، 5 تن طالب تروریست کشته شده‌اند.

خبری از بادغیس حاکی است که گروهی از مهاجمان حوالی ساعت 5:30 بالای پوسته‌های پولیس ملی در ولسوالی جوند ولایت بادغیس حمله تهاجمی نموده، که با مقاومت شدید نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه شده اند.
نیروهای کماندو و پرسونل لوای سوم اردوی ملی آن واحد وارد عمل شده و حمله دشمن به عقب رانده شده است. در این عملیات، 6 تن تروریست کشته و 5 تن زخمی گردیده است . عملیات نیرو های اردوی ملی الی پاکسازی کامل ساحه از وجود دشمن ادامه دارد.