از نخستین سالروز اخراج امریکا طی برگزاری رژه بزرگ نظامی در بگرام تجلیل به عمل آمد

s.mohmand
چهارشنبه ۱۴۰۱/۶/۹ - ۲۲:۲۱
از نخستین سالروز اخراج امریکا طی برگزاری رژه بزرگ نظامی در بگرام تجلیل به عمل آمد

امروز، نهم سنبله برابر است با نخستین سالروز شکست‌ و خروج ذلت بار آخرین واحدهای سربازان بزرگترین ابر قدرت جهان "امریکا و ناتو، از افغانستان است.

مجاهدین امارت اسلامی، در چنین روزی با مبارزات آزادی خواهانه شان پس از ۲۰ سال رشادت و فداکاری ها علیه امریکا و همپیمانانش، گلیم اشغال را برچیدند و متجاوزین را از کشور شان به بیرون راندند.

به همین مناسبت، وزارت دفاع ملی به پاس قهرمانی ها و جانفشانی های مردم افغانستان رژه بزرگ نظامی را در پایگاه نظامی بگرام برگزار نموده و با نمایش قدرت و توانایی نیروهای پیاده، سواره و قوای هوایی کشور از این روز جشن گرفتند.

این رژه نظامی و تجلیل از سالروز شکست امریکا و همپیمانانش با اشتراک مقامات بلند پایه حکومتی جلالتمآب رئيس الوزرا ملا محمد حسن "آخند" ، مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی، قاری فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، اعضای کابینه حکومت، دیپلومات های بعضی از کشورهای خارجی، روسا، منسوبین، مجاهدین و سایر در پایگاه نظامی تجلیل گردید. این محفل بزرگ نظامی، با سخنرانی و بیانیه‌ی تبریکی جلالتمآب رئيس الوزرا امارت اسلامی آغاز یافت.

سپس، سرپرست وزارت دفاع ملی طی تشريفات نظامی پس از معاینه قطعات پیام تبریکی خویش را ایراد نموده و در ادامه اطمینانیه خویش را به حضور جلالتمآب رئيس الوزرا امارت اسلامی تقدیم نمود.

مجاهدین با سیمای جهادی، کندک عملیات های خاص، محصلین اکادمی ملی نظامی و سایر قطعات پیاده، سواره و قوایی هوایی با نظم و دیسیپلین خاص و نظامی برای ادای احترام به رهبری امارت اسلامی از مقابل لوژ عبور نموده و ظرفیت های شان را به نمایش گذاشتند.

همچنان این مراسم، با نمایشات انواع وسایط زرهی، تجهیزات و اسلحه های مختلف النوع پیشرفته‌ی غنیمت گرفته شده از اشغالگران پایان یافت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۲۲:۳۱
Background image

دیدار و ملاقات هموطنان مقیم خارج از کشور با سرپرست وزارت دفاع ملی

شماری از هموطنان کشور مقیم اروپا و بعضی ممالک دیگر که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی برای نخستین بار به کشور برگشته بودند، امروز با مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی در. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۲:۲۵
Background image

معاون اول وزارت دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح در ویدیو کنفرانس (VTC) مسؤلان قطعات کشور اشتراک نمودند

حافظ محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح و الحاج ملا محمد فاضل "مظلوم" معاون اول وزارت دفاع ملی در ویدیو کنفرانس (VTC) قوماندانان قول اردوها و مسؤلان قطعات و جزوتام ها اشتراک. . .

جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰ - ۱۱:۳۸
Background image

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین قطعات خاص طی مراسم ویژه ی با اشتراک لوی درستیز قوای مسلح و اعضای کابینه حکومت برگزار شد

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین جوان قطعات خاص وزارت دفاع ملی، امروز طی مراسم ویژه ی با اشتراک قاری محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، شيخ ندا محمد "ندیم" سرپرست وزارت تحصیلات عالی،. . .

BACK TO NEWS