آغاز تطبیق پلان عملیات زمستانی اردو برای سرکوب طالبان

zia_omid
دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۴:۴۸
آغاز تطبیق پلان عملیات زمستانی اردو برای سرکوب طالبان

رهبری وزارت دفاع ملی وستردرستیز به هدف جلوگیری ازفعالیت های تخریبکارانه مخالفین مسلح پلان عملیات‌های زمستانی را سطوح تمام قطعات وجزوتام های اردو ملی افغانستان درهمآهنگی با سایر نیروهای دفاعی وامنیتی کشور از مدت یک ماه به این طرف به اجرا گذاشته است. طبق این پلان، حملات تهاجمی زمینی قطعات اردو در زمستان جاری دربرخی مناطق که اراضی کوهستانی،جنگل زار وصعب العبور وپوشیده ازبرف می باشد به منظورجلوگیری وازعوارض تخنیکی وبندش وسایط وپرسونل دراین ساحات کاهش یافته اما حملات هوایی و ویژه شبانه قطعات عملیاتهای خاص افزایش یافته است. کشتن قوماندانان و تخریب مخفی‌گاه‌ها، مواضع و دیپوهای سلاح و مهمات طالبان از اهداف اصلی این پلان است. وزارت دفاع ملی با اجرای پلان فوق، تصمیم دارد توان جنگی طالبان را در بهار آینده کاهش دهد.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی ضمن مصاحبه با روزنامه 8 صبح  گفته است: که پلان عملیات‌ زمستانی اردو از سوی وزارت دفاع در همکاری با وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی تهیه شده و ازمدت یک ماه به این طرف به اجرا گذاشته شده است. آقای امان افزود: اهداف اصلی این پلان، کشتن قوماندانان و افراد کلیدی طالبان و همچنان تخریب تأسیسات و مواضع این گروه است. او گفت که نابودی منابع تمویل گروه طالبان از جمله تأسیساتی که این گروه برای تولید مواد مخدر ایجاد کرده است، نیز شامل اهداف این پلان است. امان خاطرنشان ساخت که مهم ترین و اساسی ‌ترین هدف پلان عملیات‌های زمستانی اردو آن است تا ماشین جنگی گروه طالبان برای بهار سال آینده از کار انداخته شود و مجال ویرانگری و حملات تهاجمی به این گروه در این فصل داده نشود.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی تأکید کرد که از زمان اجرای پلان عملیات‌های زمستانی اردو تا کنون، تلفات سنگینی به گروه طالبان در ولایات شمالی و غربی کشور وارد شده است. به گفته آقای امان، ولایاتی که در آن‌ها حملات اردو در چهارچوب این پلان اجرا شده است، شامل کندز، فراه، هرات، بادغیس، غور و غزنی می با‌شد. او گفت که در نتیجه این حملات، حومه‌های شهر کندز و شاهراه هرات – بادغیس از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی شده است. آقای امان در ادامه افزود: که در فراه نیز عملیات اردو از یک هفته به این طرف جریان دارد و شاهراه هرات – غور نیز در حال پاکسازی از وجود جنگجویان طالبان است. وی هم‌چنان کشته شدن مسوول نظامی طالبان در هرات وبه همین طور تخریب چند کارخانه مواد مخدر مربوط به این گروه در غزنی را از دست‌ آوردهای پلان عملیات‌های زمستانی اردو در روزهای اخیر دانست.

فواد امان درتداوم سخنانش گفت: که در زمستان‌های گذشته عمدتاً عملیات‌های اردو کاهش می‌یافت و یا هم متوقف می‌شد، اما در زمستان جاری این عملیات‌ها افزایش یافته است. او هم ‌زمان خاطرنشان ساخت که حملات تهاجمی ارتش که عمدتاً در فصول بهار، تابستان و خزان اجرا می‌شود، برای زمستان امسال کاهش داده شده است. امان افزود که دلیل کاهش این نوع حملات در زمستان امسال، دشوار بودن اجرای آن در ولایات برف‌گیر، کوهستانی و صعب‌العبور است. او گفت که به همین دلیل، در پلان عملیات‌های زمستانی امسال، افزایش حملات هوایی، شبانه، ویژه و کماندویی پیش‌بینی شده است.

طبق معلومات معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، در حال حاضر در یک ‌شبانه ‌‌روز به طور متوسط بین 15 تا 22 حمله هوایی از سوی قوتهای هوایی اردو اجرا می‌شود. همچنان نیروهای اردو به طور متوسط در جریان هر شب بین 10 تا 15 عملیات شبانه اجرا می‌کنند. فواد امان گفت: که این رقم عملیات هوایی و شبانه نسبت به هر زمان دیگری «کم‌سابقه» بوده است.

 

تازه ترین اخبار

جمعه ۱۴۰۳/۱/۱۰ - ۱۱:۳۸
Background image

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین قطعات خاص طی مراسم ویژه ی با اشتراک لوی درستیز قوای مسلح و اعضای کابینه حکومت برگزار شد

فراغت ۱۳۳۸ تن منسوبین جوان قطعات خاص وزارت دفاع ملی، امروز طی مراسم ویژه ی با اشتراک قاری محمد فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، شيخ ندا محمد "ندیم" سرپرست وزارت تحصیلات عالی،. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۱۸:۴۷
Background image

عیادت لوی درستیز قوای مسلح از مجروحین و مریضان داخل بستر شفاخانه شهید سردار محمد داود خان

الحاج حافظ محمد فصیح الدین"فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور در حالیکه مسئولین و داکتران قوماندانیت صحیه ستردرستیز ایشان را  نیز همرای  می‌ نمودند از مجروحین حادثه اخیر ولایت قندهار و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۹:۱۴
Background image

معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به پکتیا رفت

بر اساس هدایت رهبری وزارت دفاع ملی، حاجی مالی خان "صدیق" معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به منظور بررسی وضعیت به دندپتان ولایت پکتیا رفت و از مواضع منسوبین اردوی اسلامی ملی مستقر در خط. . .

BACK TO NEWS