از نخستین سالروز اخراج امریکا طی برگزاری رژه بزرگ نظامی در بگرام تجلیل به عمل آمد

s.mohmand
چهارشنبه ۱۴۰۱/۶/۹ - ۲۲:۲۱
از نخستین سالروز اخراج امریکا طی برگزاری رژه بزرگ نظامی در بگرام تجلیل به عمل آمد

امروز، نهم سنبله برابر است با نخستین سالروز شکست‌ و خروج ذلت بار آخرین واحدهای سربازان بزرگترین ابر قدرت جهان "امریکا و ناتو، از افغانستان است.

مجاهدین امارت اسلامی، در چنین روزی با مبارزات آزادی خواهانه شان پس از ۲۰ سال رشادت و فداکاری ها علیه امریکا و همپیمانانش، گلیم اشغال را برچیدند و متجاوزین را از کشور شان به بیرون راندند.

به همین مناسبت، وزارت دفاع ملی به پاس قهرمانی ها و جانفشانی های مردم افغانستان رژه بزرگ نظامی را در پایگاه نظامی بگرام برگزار نموده و با نمایش قدرت و توانایی نیروهای پیاده، سواره و قوای هوایی کشور از این روز جشن گرفتند.

این رژه نظامی و تجلیل از سالروز شکست امریکا و همپیمانانش با اشتراک مقامات بلند پایه حکومتی جلالتمآب رئيس الوزرا ملا محمد حسن "آخند" ، مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی، قاری فصیح الدین "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح، اعضای کابینه حکومت، دیپلومات های بعضی از کشورهای خارجی، روسا، منسوبین، مجاهدین و سایر در پایگاه نظامی تجلیل گردید. این محفل بزرگ نظامی، با سخنرانی و بیانیه‌ی تبریکی جلالتمآب رئيس الوزرا امارت اسلامی آغاز یافت.

سپس، سرپرست وزارت دفاع ملی طی تشريفات نظامی پس از معاینه قطعات پیام تبریکی خویش را ایراد نموده و در ادامه اطمینانیه خویش را به حضور جلالتمآب رئيس الوزرا امارت اسلامی تقدیم نمود.

مجاهدین با سیمای جهادی، کندک عملیات های خاص، محصلین اکادمی ملی نظامی و سایر قطعات پیاده، سواره و قوایی هوایی با نظم و دیسیپلین خاص و نظامی برای ادای احترام به رهبری امارت اسلامی از مقابل لوژ عبور نموده و ظرفیت های شان را به نمایش گذاشتند.

همچنان این مراسم، با نمایشات انواع وسایط زرهی، تجهیزات و اسلحه های مختلف النوع پیشرفته‌ی غنیمت گرفته شده از اشغالگران پایان یافت.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ - ۱۸:۴۷
Background image

عیادت لوی درستیز قوای مسلح از مجروحین و مریضان داخل بستر شفاخانه شهید سردار محمد داود خان

الحاج حافظ محمد فصیح الدین"فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور در حالیکه مسئولین و داکتران قوماندانیت صحیه ستردرستیز ایشان را  نیز همرای  می‌ نمودند از مجروحین حادثه اخیر ولایت قندهار و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۹:۱۴
Background image

معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به پکتیا رفت

بر اساس هدایت رهبری وزارت دفاع ملی، حاجی مالی خان "صدیق" معاون لوی درستیز قوای مسلح کشور به منظور بررسی وضعیت به دندپتان ولایت پکتیا رفت و از مواضع منسوبین اردوی اسلامی ملی مستقر در خط. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۲۰:۴۴
Background image

اشتراک سرپرست وزارت دفاع ملی و لوی درستیز قوای مسلح به نمایشگاه صنایع دفاعی قطر 

مولوی محمد یعقوب "مجاهد" سرپرست وزارت دفاع ملی و قاری محمد فصیح "فطرت" لوی درستیز قوای مسلح کشور، پس از دیدار با مقامات قطری و وزرای دفاع برخی کشورها به نمایشگاه "صنایع دفاعی" که در حال. . .

BACK TO NEWS